V Air Bank jsou na svoji aplikaci pro chytré telefony My Air náležitě hrdí a není se čemu divit, když v Google Play i App Store se pyšní hodnocením blížícím se 5 hvězdičkám. Dle průzkumů společnosti se navíc jedná o jednu z nejvyužívanějších aplikací mezi tuzemskými uživateli, což také svědčí o mnohém.
Vzhledem k oblíbenosti aplikace se Air Bank před pár týdny rozhodla integrovat možnost placení mobilem s NFC a operačním systémem Android přímo v rámci aplikace, tedy pod taktovkou banky. Vydala se tedy stejnou cestou, jako kupříkladu ČSOB se svojí aplikací Na Nákupy, u Air Bank je však vše součástí jednoho balíčku, respektive jedné aplikace.
Mnozí se delší dobu ptali, proč vlastně Air Bank nevyužila spolupráce s Google Pay, které v listopadu loňského roku při spuštění služby adaptovala MONETA, mBank a J&T Banka, následně se přidala i Komerční banka. Dle slov zástupců společnosti Air Bank službu neadaptovali proto, že nechtějí zpřístupnit jakékoliv údaje o platbách či klientech třetí straně. Zatímco Google se nijak netají tím, že s daty získanými při placení může dále pracovat, Air Bank vše zastřešuje pod svojí mobilní aplikací My Air. K aktivaci služby stačí rovněž zavítat do mobilní aplikace, dále je podmínkou telefon s Androidem a NFC čip.
Air Bank se rovněž pochlubila tím, kolik klientů mobilní banku využívá – 285 tisíc, což je necelá polovina z celkových více než 650 tisíc klientů. Více než 200 tisíc se jich přihlásí alespoň jednou za měsíc, denně se přihlásí zhruba 90 tisíc uživatelů, což je mimochodem stejný počet, jako navštíví internetové bankovnictví. Dá se tedy konečně říci, že mobilní aplikace pomalu předbíhá klasické internetové bankovnictví.
Pokud se zaměříme na nevýhody vlastního řešení, narazit mohou především klienti dvou a více různých bank, pokud druhá (či další) banka podporuje platby právě skrze Google Pay. V takovém případě nestačí uživateli jen vybrat správnou kartu ze seznamu v aplikaci Google Pay, je nutné změnit nastavení přímo v prostředí telefonu, kde se místo preferované služby k placení musí vybrat správný typ (Google Pay, případně řešení od Air Bank, Na Nákupy atp.)
Takových klientů je však dle slov banky zanedbatelné množství, o tom že se klientům možnost placení telefonem líbí, svědčí i počet registrací. Za 5 týdnů od spuštění předběhlo řešení od Air Banky v počtu registrovaných klientů i některé banky, které adaptovaly konkurenční řešení Google Pay již v listopadu loňského roku.
Výmluvy bank, že nechtějí poskytovat osobní data třetím stranám, jsou nesmysly. Nechtějí se dělit o zisk z plateb. Rovněž by za mne neměla banka rozhodovat, co když jako zákazník neřeším, že mé údaje o platbách bude mít k dispozici Google? Propaganda bank při obhajobě vlastních zájmů je směšná. ČSOB jsem kvůli tomu opustil a přecházím na služby typu REVOLUT. Totéž udělám s AirBank.