Air Bank svým klientům nově umožňuje zobrazit si v internetovém bankovnictví a v mobilní aplikaci My Air účty i z jiných bank. Původně měla Air Bank v plánu spustit propojení rovnou se všemi největšími bankami, ze kterých k ní přichází nejvíce klientů. Ale poté, co vyčkávala skoro rok od startu směrnice PSD2 na zpřístupnění standardního napojení od ostatních bank, se Air Bank rozhodla začít alespoň s Českou spořitelnou a Equa bank.
„Od začátku nám dávalo smysl soustředit se především na větší banky, u kterých by mohlo mít svůj další účet nejvíce našich klientů stále aktivní svůj původní účet. Ne všichni klienti totiž své staré účty hned po změně banky ruší a takhle se budou moct přímo z bankovnictví Air Bank podívat, co se na nich děje,“ říká Jakub Petřina, ředitel produktů a marketingu Air Bank.
Ne všechny velké banky jsou už ale na takové napojení na své straně připraveny. Zatímco Air Bank své bankovní rozhraní dalším stranám otevřela už v lednu 2018, kdy směrnice PSD2 takzvaný multibanking umožnila, z velkých bank mohla propojení otestovat zatím jen u České spořitelny. Propojení na účty dalších velkých bank, jako ČSOB, Komerční banka nebo Moneta Money Bank, tak Air Bank poskytne až v průběhu letošního roku.
„Sice existovala možnost, že bychom mohli přijít s multibankingem dříve, ale to bychom museli využít jiné metody než napojení přes standardní API. Touto cestou jsme se nechtěli vydat, už proto, že se s těmito metodami do budoucna na bankovním trhu nepočítá jako se standardním řešením a museli bychom pak takové napojení předělávat,“ dodává Jakub Petřina.
Klienti Air Bank mohou díky multibankingu vidět z jednoho místa i své případné účty v jiných bankách, a mít tak lepší přehled o svých financích. Prostřednictvím internetového bankovnictví a také mobilní aplikace jednoduše zjistí, co se na jejich účtu děje. Mohou si zkontrolovat aktuální zůstatek nebo prohlédnout historii plateb. V budoucnu banka plánuje umožnit klientům provádět přes multibanking i platební transakce.
Air Bank současně klienty na svém webu upozorňuje, že celý multibanking je ještě v plenkách a může se stát, že propojení nebude vždy úplně stoprocentní. Bankovní rozhraní jednotlivých bank se totiž dál vyvíjí a jejich současné verze mohou způsobovat občasné chyby nebo výpadky. To by se mohlo v budoucnu zlepšit spolu s tím, jak začnou banky svá rozhraní přibližovat doporučenému standardu.