Před týdnem jsme vás informovali o novince bankovní instituce AirBank, která pro své klienty zpřístupnila možnost platby mobilním telefonem skrze aplikaci My Air. Banka se tedy vyhnula řešení Google Pay, které v České republice funguje již od listopadu, i když platby AirBank fungují na stejném principu (technologie HCE). Zájem o placení mobilem je dle prvotních čísel opravdu velký, během prvního dne si tuto možnost aktivovalo 6 tisíc klientů, za týden dokonce více než 22 tisíc. To je dokonce více uživatelů, než kolik jiné banky oznamovaly i několik měsíců po spuštění Google Pay.
„Snažíme se vždy dělat služby tak, aby je používalo co nejvíce lidí. Proto jsme se technologii pro placení mobilem rozhodli využít přímo v aplikaci My Air, kterou má přes 275 tisíc našich klientů. Už po jediném týdnu díky tomu projevilo zájem o naše platby mobilem víc lidí, než kolik některé jiné banky zveřejňovaly nejen po prvním týdnu, ale i po několika měsících provozu,“ říká Tomáš Veselý, který v Air Bank vede oddělení transakčních služeb.
Klienti Air Bank si placení mobilem jednoduše zapnou přímo ve své aplikaci My Air, kterou používají ke správě účtu. Jen vyberou kartu, kterou chtějí pro placení mobilem používat, a mohou vyrazit do obchodu. Nemusí si kvůli tomu instalovat žádnou další aplikaci třetí strany a předávat jí tak údaje o svých platbách.
„Bezpečnost a sdílení uživatelských dat je téma, o kterém se teď hodně mluví a lidé na něj jsou stále citlivější. Proto jsme chtěli našim klientům umožnit platit mobilem takovým způsobem, při kterém budou jejich údaje zpracovávány úplně stejně, jako když platí kartou,“ dodává Tomáš Veselý.
Zdroj: tisková zpráva