Google dnes oficiálně spouští svou platební službu Android Pay také v Česku. Stáváme se tak teprve 16. zemí, ve které služba funguje a po Polsku teprve druhou ve střední Evropě. V první vlně je Android Pay dostupný již dnes pro zákazníky bank MONETA Money Bank, mBank a J&T Banka. Do konce roku však bude následovat Komerční banka a FIO banka, přičemž Google jedná i s dalšími bankami. Komerční banka nahradí službou Android Pay stávající řešení pro platby mobilem, které postupně ukončí. Koncem roku chystá Moneta také integraci informace o dostupnosti Android Pay do své mobilní aplikace Smart Banka. mBank už nyní ve své nové mobilní aplikaci umožňuje aktivaci platební karty pro Android Pay.

Pomocí Android Pay je možné platit po celé České republice všude tam, kde lze platit bezkontaktně. To nám dává více než 144 tisíc prodejních míst. Fungovat přitom bude na všech telefonech vybavených NFC technologií a běžících na Androidu 4.4 a novějším. Do služby přitom můžete přidat tolik debetních a kreditních karet, kolik jen chcete. Pouze si zvolíte, která z nich bude výchozí. Přidat můžete rovněž věrnostní či dárkové karty. Google řeší rovněž už nyní podporou Android Wear, avšak prozatím k dispozici není.
A jak tedy vlastně Android Pay funguje? Předně si musíte stáhnout aplikaci Android Pay z obchodu Google Play a přidat do ní údaje o vaší kartě od jedné z podporovaných bank. Jestli už máte vaši kartu zapsanou v Google Play, aplikace vyplní automaticky většinu informací za vás. Poté následuje zabezpečení plateb, které automaticky přebírá z vaší zamykací obrazovky. Pokud obrazovku nijak zamčenou nemáte, aplikace vás vyzve k výběru. Tímto máte veškeré nastavování hotové.
V obchodě poté stačí jen probudit telefon (není nutné jej ani odemknout), přiložit jej k obyčejnému bezkontaktnímu terminálu a máte zaplaceno. Pro transakce vyšší než 500 korun je přitom nutné pro vyšší bezpečnost telefon odemknout.










Bezpečnost je pro Google opravdu velmi důležitá. Proto Android Pay neodesílá při platbě vaše číslo karty ani ho nikdy neukládá do telefonu. Místo toho vytvoří každé platbě jedinečné virtuální číslo, neboli token, kterým spojí transakci s konkrétním bankovním účtem. Výhodou může být svázání služby s vaším telefonem, kdy v případě ztráty telefonu lze využít služby „Najdi moje zařízení“, pomocí které zjistíte, kde přesně se vaše zařízení nachází. Posléze jej můžete prozvonit, uzamknout heslem či v případě odcizení raději kompletně vymazat na dálku. Není tedy potřeba ihned deaktivovat kartu, jelikož údaje o ní budou pryč.