Nákup online potvrzený otiskem nebo mrknutím se již blíží, chlubí se Mastercard

Nákup online potvrzený otiskem nebo mrknutím se již blíží, chlubí se Mastercard
  • Mastercard se připravuje na příchod autorizace plateb pomocí otisku prstu nebo mrknutím oka
  • Příchod biometrického zabezpečení plánuje spustit již příští rok
  • Dle průzkumů je tento způsob plateb pro zákazníky mnohem příjemnější
  • Přítomnost této možnosti navíc dle zkušeností zvyšuje pravděpodobnost dokončení nákupu

Široká dostupnost tabletů a chytrých telefonů se schopností pracovat s biometrickými údaji spolu s novými regulatorními požadavky EU na silně zabezpečené ověřování totožnosti naznačují, že dozrál čas k tomu, aby bylo pro digitální platby biometrické ověřování k dispozici.

„Nástup biometrie odpovídá požadavkům zákazníků na bezpečná platební řešení, nákupní pohodlí a rychlost, což je v souladu s postupující digitalizací jejich životního stylu. Hesla jsou neoblíbená a nepohodlná, často ale také slabým článkem bezpečnosti. Využívání biometrických prostředků bude přínosem i pro obchodníky a banky,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.

Mastercard

Přes 90 procent spotřebitelů dává přednost biometrickému ověření k potvrzení platby ve srovnání s ověřením pomocí hesla a podle nedávné studie provedené Oxfordskou univerzitou ve spolupráci s Mastercard má 92 procent bankéřů zájem uvést biometrická řešení do praxe. Banky rovněž uvádějí, že v případech, kde je biometrické ověření totožnosti k dispozici, vykazují spotřebitelé výrazně vyšší tendenci započatý nákup dokončit. Četnost upuštění od nákupu klesá při využití biometrického ověření až o 70 procent ve srovnání s jinými způsoby, jako je například jednorázové heslo zasílané prostřednictvím SMS, což dokazuje výrazně vyšší míru spokojenosti s uživatelským prožitkem.

Stávající způsoby prokázání totožnosti online mohou znamenat, že nakupující musí za tímto účelem opustit stránky prodejce, což může být navíc složité či časově náročné. Jedním ze způsobů, jak tento problém vyřešit, je přejít od ověření prostřednictvím toho, co spotřebitel zná (např. heslo) a co má v držení (platební karta, chytrý mobil) k tomu, co má (chytrý telefon) a čím je (biometrické údaje).

MasterCard

Mastercard je již několik let hnací silou v prosazování technologií biometrického ověřování plateb, přičemž se zaměřuje na zdokonalování spotřebitelského prožitku současně se zabezpečením plateb realizovaných online i offline. Řešení Mastercard Identity Check, které je v současné době dostupné v 37 zemích, umožňuje využívat otisk prstu, skenování rohovky nebo rozpoznání obličeje k ověření totožnosti jednotlivce v online prostředí během nakupování či při správě bankovního účtu. Toto řešení výrazně zrychluje provádění digitálních transakcí a zvyšuje úroveň zabezpečení, což umožňuje plynulé dokončení nákupu a tím snižuje četnost nedokončených nákupů.

Prosazování biometrických technologií je součástí nového akčního plánu společnosti Mastercard, který má pomoci bankám, obchodníkům a dalším partnerům v potírání podvodů a ve zlepšování spotřebitelského prožitku v současném prostředí digitálních transakcí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze