ČSOB nepůjde cestou Komerční banky, Monety a mBank a nenabídne svým klientům bezhotovostní platby prostřednictvím služby Google Pay (dříve Android Pay). Na dnešní tiskové konferenci, kde skupina ČSOB prezentovala své hospodářské výsledky za rok 2017, to prohlásil Marek Ditz, člen představenstva a vrchní ředitel sekce Transformace.
Banka nabízí svým klientům pro bezhotovostní platby mobilním telefonem svou vlastní aplikaci NaNákupy. Tu si dosud vyzkoušelo 20 tisíc klientů, který jejím prostřednictvím utratili více než 330 milionů korun. Přibližně 10 tisíc klientů banky pak aplikaci používají aktivně.
Pro banku nicméně nejsou platební funkce aplikace, ať již přes NFC nebo MasterPass, na internetu tím hlavním. Za důležitější považuje dodatečné funkce, jako jsou nákupní seznamy nebo věrnostní kartičky. S těmi ostatně souvisí jedna z novinek, která by se měla objevit v aplikaci v průběhu tohoto roku. Tzv. chytrá věrnostní kartička by měla spojit provedení platby a uplatnění věrnostní kartičky do jedné operace. Další novinkou pak bude možnost uložení účtenek a faktur aplikace a jejich zálohování do cloudu.
V druhé polovině letošního roku by se měla aplikace NaNákupy otevřít i pro klienty cizích bank, kteří si do ní budou moci uložit své vlastní platební karty. Umožňuje to nová evropská směrnice PSD2, která vstoupila v platnost v lednu. Směrnice má za úkol posílit pozici klienta ve využívání bankovních služeb napříč EU. Toho chce docílit zejména otevřením přístupu ke klientským informacím třetím stranám.
Zdroj: TK ČSOB
Ale že nabídne svou vlastní aplikaci NaNákupy klientům dalších bank? Bodejž by ne, když pak od klientů dalších bank získá informace o jejich platbách, nákupních preferencích apod. a může si je dle libosti zpracovávat, analyzovat a klienty dalším bankám přebírat.
Směrnice PSD2 dává šanci bankám získávat data od nových klientů (zatímco na ty stávající může vcelku kašlat), na druhou stranu ale jednoho krásného dne ČSOB přes PSD2 ztratí jednoho svého dosavadního klienta.