O start-upu PetHub jste možná ještě neslyšeli. Věřte ale, že v Americe se jedná o docela velkou věc. Bývalý zaměstnanec Microsoftu Tom Arnold do něj loni dal dohromady investici ve výši 1,3 milionu dolarů a stále roste. A o co že vlastně jde?
Základní myšlenka je úplně jednoduchá: digitalizovat psí známku. Vy tak svého čtyřnohého přítele zaregistrujete na webu, zakoupíte mu digitální psí známku, a kdyby se vám pak náhodou ztratil, nálezce se bude moci na webu dopátrat podrobnějších informací. Nebo rovnou může zavolat na non-stop linku, kterou Pet Hub také provozuje. Za využívání služby už nic neplatíte, koupit si musíte jen psí známku, ty stojí od 8 do 22 dolarů.
Na psí známce najdete i QR kód. PetHub se ale chystá implementovat ještě novou variantu, kdy by se uvnitř psí známky ukrýval ještě i NFC tag. Ten by pak vedl, stejně jako QR kód, na web s podrobnostmi a kontaktem.
PetHub zatím NFC psí známky nabízí k předobjednání (doba dodání je 2 až 4 týdny), zvýhodněná předobjednávka (15 dolarů) se ale týká jen USA a Kanady. Později budou NFC psí známky o 5 dolarů dražší.
Jak se vám podobný nápad líbí? Uvítali byste podobné řešení i u nás? Nebo už rychle běžíte udělat svému pejskovi NFC psí známku vlastní silou?