Nejstaršímu uživateli, který platí bezkontaktně, je 91 let. Naopak nejmladšímu studentovi, jenž používá bezkontaktní platební kartu, je 14 let. Největší útrata jednou bezkontaktní kartou činí přes 114 tisíc korun.
Hlavním cílem zavedení bezkontaktních karet je postupné snižování výběrů hotovosti z bankomatů a podpora častějšího placení u obchodníků. „Dnes můžeme říci, že zavedením bezkontaktních karet jsme již splnili jeden z vytyčených cílů, a to zvýšení komfortu při placení platební kartou. Poměr mezi bezkontaktními a kontaktními transakcemi se už v září vyrovnal, což znamená, že bezkontaktní platby jsou již standardním způsobem placení za zboží či službu,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery. Klienti si začínají zvykat na bezkontaktní platby a nacházejí v nich zálibu především při placení drobnějších nákupů. Do částky 500 Kč stačí pouze „pípnout“, tedy jednoduše přiložit kartu na terminál, a platba se provede bez zadání PIN kódu. Transakce vyšší hodnoty se vždy potvrzují PINem.
Častější bezkontaktní placení navíc klientům ulehčuje život – nepotřebují tak často vybírat hotovost z bankomatu, což je pro klienty i levnější. Klienti si rychlou bezkontaktní platbu kartou oblíbili i díky tomu, že jim umožňuje lépe sledovat, kde a kolik utratili peněz. Stačí jim nahlédnout do elektronického bankovnictví a přesně vědí, kde a kolik zaplatili. Sledování utrácení hotovosti není tak jednoduché a přesné, jako je sledování plateb kartou. Také obchodníci projevují zájem o bezkontaktní terminály, jejichž počet každý měsíc roste. Patří mezi ně například Billa, Albert, Costa Coffee, OBI nebo Cinema City. Dnes lze zaplatit bezkontaktně už na každém třetím terminálu.
Zdroj: TZ ČSOB