Aplikace, která v současnosti běží v testovacím provozu, umožňuje správu účtů Banky CREDITAS, Fio banky, Air Bank a Equa bank. V průběhu léta přibudou ještě bankovnictví Moneta Money Bank a České spořitelny. Účty vedené u dalších bank budou přidávány postupně v závislosti na připravenosti jednotlivých bank. Richee je vůbec první aplikací svého druhu v České republice, protože jako první umožní skutečnou aktivní správu připojených účtů, a ne pouze jejich pasivní zobrazování. Multibanking mohl vzniknout na základě směrnice o platebních službách PSD2, o které jsme vás informovali již v lednu.
Ondřej Brom executive director for banking v Cleverlance k vývoji aplikace říká: „Snažili jsme se udělat vše pro to, aby byl Richee pro všechny uživatele jednoduše použitelným nástrojem ve světě financí. Při této příležitosti jsme použili naši vlastní agregaci – multibankovní aplikaci, která umožňuje propojení API různých bank v reálném čase, a to za dodržení nejvyšších bezpečnostních standardů.“
V rámci veřejného zkušebního provozu, který trvá do konce léta, aplikace aktuálně umožňuje zobrazit detaily jednotlivých účtů a vedle přehledu o transakcích nabídne například statistiky o příjmech a výdajích. Pro práci s dodatečnými daty existuje možnost vytvoření virtuálního účtu. Od podzimu bude prostřednictvím aplikace Richee možné provádět platby ze všech připojených účtů, automaticky kategorizovat platby nebo založit spořící účet. V plánu jsou i NFC platby.
Samotné technické řešení aplikace Richee je postaveno na produktu společnosti Cleverlance s názvem Cleverlance Multibanking. Ten sdružuje internetová bankovnictví jednotlivých bank a dokáže v reálném čase řešit rozdíly v jejich rozhraní. Díky replikaci dat zajišťuje Cleverlance Multibanking dostupnost aplikace například i v době odstávky systémů konkrétní banky. Agregováním informací produkt umožňuje nabídnout i služby v oblasti řízení osobních financí.
Technický design má vysoký bezpečnostní standard používající autorizační protokol OAuth2, kdy uživatel uděluje souhlas k práci se svým účtem přes „nebankovní“ aplikaci přesměrovaným přihlášením přímo v konkrétní bance. Jakákoliv třetí strana tak nemá k přihlašovacím údajům žádný přístup.