Služba O2 eKasa je aktuálně určená pro malé a střední hospody, restaurace, penziony či kavárny. Zakrátko bude k dispozici též modifikace pro prodejny a večerky. Hlavním odlišením od konkurence je technická podpora, terminál pro přijímání platebních karet s nízkým transakčním poplatkem 0,99 %, nejvyšší možná úroveň zabezpečení a automatické zálohování do cloudu.
Den před oficiálním startem obsloužilo call centrum eKasy rekordních 2 000 zákazníků. Dotazy směřovaly vesměs do oblasti jak nastavit zařízení k provozu.
TIP! EET pokladnu od O2 půjde jednoduše koupit na České poště
„Nejčastěji se nás zákazníci ptají, kde a jak si stáhnou certifikát. Zjišťujeme, že velmi často vznikají nedorozumění. Zákazníci si například stáhnou na portále Daňové správy jiný certifikát (ve formátu CRT), ale pro zprovoznění zařízení je třeba stáhnou certifikát s koncovkou P12,“ říká Luboš Lukasík, jednatel eKasa s.r.o., dceřiní firmy O2.
Další nejčastější chyby vznikají při základní konfiguraci zařízení. Provozovatel například opomene zapnout funkci " fiskalizace" v menu zařízení, případně si neopíše z portálu Daňové správy číslo provozovny. „Mnoho dotazů souvisí i s překlepy v zadávání DIČ a IČ provozovatele. Pokud totiž na portále Daňové správy zadáte IČ a následně při konfiguraci eKasy uděláte v čísle IČ překlep, EET centrum to vyhodnotí jako chybu protože čísla na straně finanční správy a eKasy nesouhlasí,“ doplňuje Lukasík.
V nabídce O2 jsou od 1.12 k dispozici tři balíčky:- O2 eKasa Standard: balíček určený pro restaurace
- O2 eKasa Hotel: balíček určený pro hotely a penziony
- O2 eKasa Standard + eKasa Hotel: propojený balíček určený pro hotely a penziony, které provozují např. hotelovou kavárnu či restauraci
Zdroj: tisková zpráva O2