Hypermarkety Globus budou od konce října jako první a jediné nabízet bezplatnou službu Scan&Go ve všech svých pobočkách. Technologie prošla úspěšně tříletým testováním, které ukázalo, že zákazníci přijali moderní styl nakupování doslova s nadšením a nalézají v něm hodně výhod. Ty shrnuje mluvčí hypermarketů Pavla Hobíková: „K největším výhodám patří úspora času a rychlé odbavení bez čekání. U pokladny není nutné znovu načítat jednotlivé položky nákupu a většina času se ušetří tím, že odpadá vykládání zboží na pokladní pás. Zákazník bere zboží do ruky jen dvakrát – když ho dává do vozíku a současně skenuje, a pak až ho ukládá do auta. Zboží může během nákupu ukládat také přímo do tašky, čímž se ušetří ještě jeden úkon.“
Poukazuje tak na to, že při klasickém způsobu nakupování vezme zákazník, společně s pokladní, každou položku do ruky celkem až pětkrát. Nehledě na to, že celkovou částku za nákup se zákazník dozví až u pokladny, přičemž další z výhod Scan&Go je právě to, že o výši nákupu má přehled po celou jeho dobu.
Mohlo by se zdát, že Scan&Go si oblíbili výhradně mladší zákazníci. To však není zcela pravda. Podle průzkumu Globusu se oblíbenost služby odvíjí častěji od velikosti plánovaného nákupu. To zpětně poukazuje právě na to, že si zákazníci ověřili, že je citelný rozdíl mezi klasickým nakupováním a tímto zjednodušeným. „Nicméně zaznamenáváme, že uživatelé, kteří si Scan&Go vyzkoušeli, pak pořizují i menší nákupy s touto technologií. V každém hypermarketu připadá na tuto novou technologii průměrně 25 tisíc nákupů za týden, což je velmi významný podíl z celku, a toto číslo stále stoupá,“ říká Pavla Hobíková s tím, že kde je pomyslný strop počtu nákupů tímto moderním stylem, nedokáže nikdo nyní odhadnout. Celkově totiž bude v patnácti Globusech od října Scan&Go ve velkém – k dispozici budou mít zákazníci 1 600 skenerů a 81 pokladen.
Lidé nezmizí
Zavedení moderní technologie Scan&Go do všech patnácti hypermarketů Globus neznamená pro zaměstnance propouštění. „U každé kasy Scan&Go je zákazníkům k dispozici poradce, který je schopen s technologií pomoci. To platí i pro pobočky, kde máme samoobslužné pokladny. Navíc je naším záměrem posílit i odborný personál uvnitř obchodů, který dokáže poradit při samotném nákupu. A samozřejmě běžné pokladny nezmizí, šikovné pokladní budou potřeba vždy,“ říká Pavla Hobíková.