Letos v září se konal už 7. ročník konference WebExpo. A všechno to bylo trochu jinak, než v předchozích ročnících. Nebudu zabředávat do podrobností, nejzásadnější změnou bylo totiž to, že se konference konala hned na sedmi různých místech vzdálených jen pár set metrů od sebe v centru Prahy.
Hned jak jsme se o tom, že WebExpo takto zásadně mění koncept, doslechli, napadlo nás, že by se na leccos mohlo hodit NFC. A protože se v 24netu zabýváme i všemožnými NFC řešeními, zanedlouho už jsme pracovali na vstupním systému postaveném na NFC.
Bylo třeba vyřešit především dva problémy. Za prvé autorizaci vstupu, která se díky tomu, že lidé přecházeli mezi více místy najednou, odehrávala prakticky pořád. Navíc bylo třeba i jednotlivá místa rozlišovat, protože některé workshopy byly za příplatek nebo s nutnou rezervací.
Za druhé to, že konference nejsou jen o nabytí vědomostí a sledování přednášek, ale i o networkingu, tedy šanci potkat se se zajímavými lidmi. Když se akce koná na jednom místě, máte docela slušnou šanci, že na daného člověka narazíte. Ale letos na WebExpu bylo klidně možné, že se nebudete vůbec nacházet na stejném místě.
Nastupuje NFC
Celé vstupní řešení se skládalo ze tří částí: serverové aplikace, mobilní aplikace pro Android a NFC visaček na krcích jednotlivých účastníků.
Každý z účastníků tak na své visačce měl nalepený NFC tag, který byl asociovaný s databází účastníků. Kromě toho na něm byl ale ještě zapsán odkaz na webový profil, pokud jste tak někoho visačku načetli telefon, mohli jste si ho přidat do kontaktů, aniž byste si museli vyměnovat vizitky. A protože WebExpo je technologická konference, NFC tag jsme nikam neschovávali a nechali ho hezky na odiv.
U každého vchodu pak stály hostesky s telefonem, na kterém měly spuštěnou aplikaci, která dělala takový semafor: po načtení visačky ukázala buď zelenou, nebo červenou. Samotná aplikace uměla účastníky i registrovat, tedy přiřazovat NFC tagy na visačkách jednotlivým uživatelským účtům.
Informace o místě a účastníkovi se hned nahrála na server, díky tomu bylo pak v mobilní aplikace možné zjistit, kde se nacházejí lidé, které jste si do ní přidali. A v některých prostorech jste mohli potkat velkoplošné obrazovky, na kterých Socialbakers zpracovávali data o tom, kde je zrovna nejvíc lidí.
A příště to bude ještě lepší
Kromě toho všeho jsme ale nasbírali spoustu zajímavých dat. Přes 1 600 účastníků provedlo 12 tisíc chek-inů na 104 různých místech, víme třeba, že na přednášku Jane Austin z The Telegraph se kino Lucerna nafouklo o skoro dalších 150 míst nebo že nejaktivnější účastník oběhnul za víkend 35 míst. Už teď na příští ročník máme spoustu nápadů, jak technologii NFC využít ještě víc a dostat ji na stranu účastníků.
Vidíte tedy, že technologie NFC se dá využít i k něčemu trochu jinému, než jsme normálně zvyklí. A funguje to skvěle!