Digitální podoba In Karty Českých drah se stane součástí aplikace Můj vlak

Digitální podoba In Karty Českých drah se stane součástí aplikace Můj vlak
  • České dráhy se rozhodly pro digitalizaci slevové In Karty
  • Noví zákazníci mají možnost nahrát si do aplikace digitální podobu
  • Stávající zákazníci si do aplikace Můj Vlak uloží otisk své stávající karty
  • Novinka vešla v platnost v úterý 16. ledna

České dráhy testují zajímavou technologickou novinku, která zjednoduší odbavení cestujících ve vlacích. Přicházejí se zákaznickou kartou v mobilním telefonu s rotujícím QR kódem. Zcela noví zákazníci si vytvoří Virtuální In Kartu (VIK), ti stávající si do mobilního telefonu přenesou obraz své čipové In Karty (OIK). Ověřovací provoz In Karty v mobilním telefonu zahájil národní dopravce 16. ledna.

„Tím zjednodušíme odbavení a zákazníci už nemusejí nosit čipové karty. Vytvoření In Karty v mobilním telefonu je přitom velice snadné. Stačí k tomu doslova pár minut. Nový zákazník si stáhne a nainstaluje do mobilu s operačním systémem Android nebo iOS poslední verzi aplikace Můj vlak a vytvoří si v aplikaci uživatelský účet. Vlastní pořízení Virtuální In Karty nebo Obrazu stávající čipové In Karty je možné v aplikaci Můj vlak, a to v uživatelském profilu v části s identitou cestujícího,“ vysvětluje postup vytvoření In Karty v mobilu Zuzana Čechová, ředitelka Odboru cenotvorby a produktové komunikace ČD, a.s.

Můj Vlak – registrace In Karty

Novou Virtuální In Kartu je potřeba před prvním použitím autorizovat průvodčím ve vlaku a potom už má neomezenou platnost. Pokud už zákazník čipovou kartu má a vytvoří si v mobilu jen její „obraz“, pak se všechny údaje automaticky zreplikují a není je potřeba nijak autorizovat. Obraz In Karty má platnost stávající čipové karty. Mírnou nevýhodou celého řešení je, že ve virtualizované In Kartě není možné využít elektronickou peněženku.

„Čipovou In Kartu dnes využívá asi 750 tisíc zákazníků Českých drah. Její přesun do virtuálního světa je další významný technologický posun v odbavení. Předpokládám, že tuto novinku vyzkouší jako první mladí lidé, pro které je pohyb ve virtuálním světě samozřejmostí. Celý systém bude dál rozvíjet a spravovat dceřiná společnost ČD – Informační systémy,“ dodává člen Představenstva ČD, a.s., pro osobní dopravu Michal Štěpán a dodává: „Jde o otevřené řešení, jak pro smluvní dopravce, tak pro jednotlivé integrované dopravní systémy. Tím se otevírá cesta k další spolupráci s městy či kraji v celé republice.“

Zákaznické aplikace je možné do In Karty v mobilním telefonu nakupovat prostřednictvím e-shopu ČD nebo aplikace Můj vlak, eTikety navíc i přes mobilní web. Nakupovat lze hned po pořízení In Karty v mobilním telefonu (pozn. u nové Virtuální In Karty je lze použít až po její prvotní autorizaci a ověření údajů průvodčím ve vlaku). Pak již stačí při každé cestě předložit ke kontrole jízdních dokladů ve vlaku příslušný 2D kód v aplikaci Můj vlak, aby vlakový personál načetl nárok na slevu nebo např. zakoupený eTiket.

„In Karta v mobilu s tzv. rotujícím QR kódem je opravdu evropsky unikátní produkt. QR kód má v sobě zašifrovanou fotografii, osobní údaje o uživateli, seznam slevových aplikací a také čerstvě zakoupených jízdenek. To umožňuje vlakovému personálu provést kontrolu off-line a zároveň tento QR kód nelze kopírovat, čímž se výrazně zvyšuje ochrana proti zneužití,“ uzavírá předseda Představenstva ČD – Informační systémy, a.s., Miloslav Kopecký.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze